X
Loading...
Ei hakutuloksia
Sisältö
Henkilöt
{ page.post_title }
{ page.titteli }
{ page.sahkoposti }
{ page.puhelinnumero }

Eatechin kehittämät digipalvelut tuovat ProMartille kilpailuetua

04/12/2018 - 09:29

ProMart muuttaa tukkukaupan perinteistä kenttää toteuttamalla palvelukehityksen yhdessä asiakkaiden kanssa ja tarjoamalla asiakkailleen lähes rajattoman pientavaravalikoiman. Yritys toimittaa käyttötavaroita kuten työvälineitä, tarvikkeita ja suojaimia mm. teollisuuden ja rakentamisen tarpeisiin. Eatech kehitti ProMartin asiakkaiden käyttöön sähköisen palvelukokonaisuuden, joka nopeuttaa asiointia ja vapauttaa asiakkaan kädet muihin töihin.

Eatechin kehittämä mobiilisovellus ja verkkopalvelu tuovat ProMartin asiakkaille liiketoimintahyötyjä, mikä näkyy ProMartille kilpailuetuna.

”Strateginen ymmärrys liiketoiminnastamme, ja asiakastarpeiden kuunteleminen herkällä korvalla ovat olleet Eatechin vahvuuksia tässä projektissa” kertoo ProMartin kehitysjohtaja Hannu Pajula.

 

 

Mobiilisovellus apuna ProMartin asiakkaiden arjessa

Mobiilisovelluksella asiakas voi hoitaa pientavaroiden tilaukset, kohdistaa tarvikekulunsa oikeille projekteille, hallitsee kalustoaan sekä seuraa tavaroiden kulutusmääriä. Idea palvelun toteuttamisesta lähti ProMartin asiakkailta, ja kehitystyössä on keskitytty vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin. Sähköiset palvelut ovat osa ProMartin asiakaslähtöistä palvelutarjoomaa.

Asiakas voi esimerkiksi tehdä laiterekisterin laitekortilta huoltopyynnön korjaustarpeessa olevalle laitteelle, mikä aktivoi ProMart-edustajan hakemaan vioittuneen laitteen huoltoon. Laite palautetaan korjattuna takaisin asiakkaalle.

 

Sovellus mahdollistaa toiminnan skaalautuvuuden

Sähköiset palvelut tukevat ProMartin liiketoimintamallia, ja ovat auttaneet vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin entistäkin paremmin. Palveluiden kehittämisestä on saatu vipuvartta myös kansainvälistymiseen, sillä lähes kaikki ulkomailta tulevat tilaukset tehdään mobiilisovelluksen tai verkkopalvelun kautta.

”Eatechin tekemä sovellus mahdollistaa toimintamme skaalautuvuuden” Pajula toteaa.

Vaikka asiakkaita kuunnellaan, on myös tärkeä ymmärtää, mitkä lisäykset sovelluksessa ovat kokonaisuudessaan kannattavia ja mitkä eivät. Eatech on tarvittaessa toiminut myös liiketoiminnan sparraajana. ”Yhteistyö on ollut rehellistä – on hyvä, että Eatechilla on myös haastettu joitain esittämiämme ideoita ja pohdittu yhdessä, kannattaako kaikkea lähteä tekemään.” Pajula kertoo.

 

 

Onnistunutta käyttöliittymäsuunnittelua ja Azure-ylläpitoa

Mobiilisovellus toteutettiin React Native –ohjelmointikehyksellä, ja web-sovelluksessa puolestaan käytettiin mm. Reactia, Reduxia sekä MongoDb:tä. Projektissa ProMartin CustomerCenter –web-sovellus siirrettiin Eatechin ylläpidettäväksi Azureen. Yhteistyötä on projektipäällikkö Antti Ojarannan mukaan toteutettu ketterän ohjelmistokehityksen mukaisesti. “Tehtäviä olemme määritelleet ja priorisoineet tiiviissä yhteystyössä asiakkaan kanssa. Näin varmistamme, että saamme toimitettua asiakkaan liiketoiminnan tarpeet kattavia kokonaisuuksia.”

”Eatechilla on todella hyvä käyttöliittymäosaaminen erityisesti mobiilipuolella” ProMartin kehitysjohtaja Hannu Pajula toteaa. Tavoitteena tulevaisuudelle on palveluiden jatkuva kehittäminen ja asiakkaan tukeminen digitaalisissa ratkaisuissa.

”Sovellushan ei varsinaisesti tule koskaan valmiiksi, vaan kuuntelemme jatkuvasti asiakkaiden toiveita ja teemme kehitystyötä yhdessä tarpeiden pohjalta. Sellaista on se yhdessä tekeminen”, kuvailee Pajula ProMartin mallia palveluiden kehittämisestä.