X
Loading...
Ei hakutuloksia
Sisältö
Henkilöt
{ page.post_title }
{ page.titteli }
{ page.sahkoposti }
{ page.puhelinnumero }

Ketterästi kentällä - huoltotyö murroksessa

Vuodet vierivät, toimintatavat ja -mallit muuttuvat. Tai ainakin niiden pitäisi muuttua. Huoltotyöt esimerkiksi tehtaissa, huoltoasemilla ja meriteollisuudessa elävät murroksessa, josta ei ole paluuta vanhaan. Muutos on väistämätöntä, jotta työt voidaan tehdä kustannustehokkaasti ja henkilöstöä motivoiden. Kustannusperustelut ovat loogisia, mutta henkilöstön viihtyvyydellä luodaan pohja yrityksen menestykselle. Sairaslomat ja irtisanomisilmoitukset vähenevät, henkilöstö on motivoinutta. Myös lisäarvopalveluilla otetaan etunojaa kilpailijoihin nähden.

Proaktiivisuus kunniaan

Proaktiivisuus tuo tulosta. Tulosta sekä viivan alle, mutta sen avulla saadaan työt hoidettua myös tehokkaasti maaliin saakka, loppuasiakasta kuunnellen. Proaktiivisuuden avulla luodaan perusta kestävälle huoltotyölle. Se luo kilpailuetua sekä auttaa kustannuksien kanssa. Automaattiset huolto-ohjelmat ovat vasta alkusoittoa proaktiivisuuden tarjoamista lisähyödyistä. Miksi ihmeessä yritykset vielä vuonna 2015 kiertävät huoltokohteitaan läpi säännöllisesti vain katsastamassa onko vika päällä vai ei? Ainoa järkiselitys näille kierroksille löytyy palvelun maksajan suunnalta. Eli pitäisikö kysymys kääntää toisinpäin: Miksi ihmeessä joku vielä maksaa turhista ”huoltokäynneistä”?

Mobiiliapu – paras apu?

Mobiilisovellukset ovat tulleet jäädäkseen. Mobiilisovelluksien käyttö ei tänä päivänä enää rajoitu vain hupikäyttöön, vaan mobiilisovelluksien avulla on mahdollista myös helpottaa työntekoa. Toki vääräänkin suuntaan voidaan mennä ja lujaa. Käytettävyys, työtehokkuuden optimointi sekä toimintaympäristö pitää ottaa huomioon, kun mobiilisovelluksen käyttöönottoa suunnitellaan. Joskus pelkkä työtehtävien kuittaaminen on riittävää. Toisinaan parhaimpaan lopputulokseen päästään pienillä säädöillä toimintatapaan ja hyödyntämällä teknologian tuomia mahdollisuuksia. Uskokaa pois, kyllä se mahdollinen muutosvastarinta kaikkoaa, kun saadaan oikeat työkalut tekijöille, toimintamallit hiottua ja rahaa viivan alle.

Proaktiivisuus yhdistettynä mobiilin tuo parhaan lopputuloksen

Miettikääpä tilanne, jossa proaktiivisuus toimii, mutta kenttätyö ei. On mukava todeta loppuasiakkaalle, että kyllä me tiedettiin ongelmasta etukäteen, mutta tietoa ei saatu riittävän nopeasti oikeilla varaosilla oikealle taholle. Selitä siinä sitten valkoisilla valheilla asiakkaalle tilanne. Tai toisinpäin käännettynä: ”Kyllä meillä on tehokkaat mobiilisovellukset, mutta kaikki viat korjataan vasta niiden toteuduttua”. Mukava on tässäkin tilanteessa mennä asiakkaan luokse, kakka on jo housuissa ja on jälkipyykin aika.

Me Eatechillä panostamme proaktiivisuuden lisäksi helppokäyttöisiin huoltosovelluksiin. Niiden avulla asiakkaamme säästävät merkittävästi kustannuksissa ja pystyvät näin ollen tarjoamaan laajempaa, kattavampaa ja luotettavampaa palvelua omille asiakkailleen. Lisäarvopalvelut auttavat menestymään! Haluamme olla suunnannäyttäjiä huoltojen ja kenttätyön hoitamisessa. Huoltoon suunniteltu ratkaisumme on käytössä laajasti myös Suomen rajojen ulkopuolella, useammalla sektorilla.

Olisiko sinunkin aika miettiä kenttätyön kehittämistä?

Toni Kokkonen

KIRJOITTANUT

Toni Kokkonen

Chief Commercial Officer

etunimi.sukunimi@eatech.fi
+358 40 591 0390

Toni Kokkonen on yksi Eatechin perustajista ja vastaa Eatechin myynnistä ja markkinoinnista. Toni on koulutukseltaan tietotekniikan diplomi-insinööri ja toiminut koko uransa ajan ohjelmistoliiketoiminnan parissa.

Toni Kokkonen