X
Loading...
Ei hakutuloksia
Sisältö
Henkilöt
{ page.post_title }
{ page.titteli }
{ page.sahkoposti }
{ page.puhelinnumero }

Luottokortit ovat ongelmajätettä - mobiililla voittajaksi!

Meillä kaikilla löytyy lompakosta kortti jos toinenkin. On erilaisia maksukortteja, lounaskortteja, etukortteja ja kaiken maailman muita takakortteja. Hamstraamme kortteja lisää ja lisää, vaikka kätemme ulottuvilla olisi henkilökohtainen ja luotettu kumppani, mobiililaite, joka usein myös matkapuhelimena tunnetaan. Mobiilisovelluksien myötä maksamisen ja etuohjelmien pelikenttä tulee muuttumaan.

Ensin oli käteinen – nyt mobiilimaksaminen

Käteinen raha häviää jossain vaiheessa lopullisesti. Sen käsittely on kallista. Parkkiautomaatit, polttoaineautomaatit ja monet muut maksuja vastaanottavat tahot ovat käteisestä luopuneet tai luopumassa. Tilalle on tarvittu vaihtoehtoisia maksamisen muotoja.

Korttimaksaminen on ollut luonnollinen siirtymä. Fyysinen korttimuovi lompakossa on kuitenkin vain välivaihe kohti helpompaa ja oikein toteutettuna turvallisempaa huomista, mobiilimaksamista.

Mobiilimaksamisen yleistymistä tukee ympärillämme oleva infra. Kaikki edellytykset ovat olemassa sille, että mobiilimaksaminen tulee korvaamaan lähimaksamisen kortilla tulevaisuudessa. Tämä myös ulkomaksupäätteissä, kuten parkkiautomaatit ja polttoaineautomaatit. Eiköhän me jo ensi vuonna nähdä lähimaksamista tukevat ulkomaksupäätteetkin Suomen olosuhteissa.

Mobiiliratkaisulla kanta-asiakkaasta katetta

Maksamisen uudistamisen sivutuotteena (tai päätuotteena katsontakannasta riippuen) pystytään kuluttajakokemusta uudistamaan muutenkin. Ja vieläpä helposti. Kaikki meistä tietävät, että uuden asiakkaan hankkiminen on kallista. Asiakkaan sitouttaminen erilaisilla kanta-asiakasohjelmilla, tarjouksilla ja kupongeilla on arkipäivää ja niillä pyritään lisäämään asiakasuskollisuutta. Mutta onko niitä kuponkeja pakko lähettää postilla, sähköpostilla tai muilla vastaavilla välineillä? Olisiko korkea aika lisätä myyntiä ihan vain sillä, että tarjoukset olisi nähtävillä silloin, kun ostospaikan lähellä liikutaan? Uskallan väittää, että parturi-kampaamo tavoittaisi paremmin kuluttajat, kun mobiilisovellus piippaisi vapaasta ajasta sadan metrin säteellä ollessani kuin ständillä oven edessä tai lehtimainoksella. Vastaavia käyttökohteita on lukuisia.

Meidän tarkoitus Eatechillä on digitalisaation myötä keventää kuluttajan rahapussia korttien osalta ja tuoda etuohjelmat ja maksaminen nykypäivään, mobiiliratkaisujen avulla. Tämä tuo hyödyn kuluttajalle, mutta myös kaupoille. Nopeat syövät hitaat ja mobiiliratkaisut ensimmäisenä käyttöönottavat tahot tulevat hyötymään niistä eniten. Maksaminen ja mobiiliratkaisut ovat nyt murroksessa.

PS. Kyllä ne plussat, miinukset ja muut etuohjelmat toimivat mobiilissakin! Jos et usko, soita ja jutellaan lisää.

Toni Kokkonen

KIRJOITTANUT

Toni Kokkonen

Chief Commercial Officer

etunimi.sukunimi@eatech.fi
+358 40 591 0390

Toni Kokkonen on yksi Eatechin perustajista ja vastaa Eatechin myynnistä ja markkinoinnista. Toni on koulutukseltaan tietotekniikan diplomi-insinööri ja toiminut koko uransa ajan ohjelmistoliiketoiminnan parissa.

Toni Kokkonen